Friday, July 31, 2009

Restaurangbesök

Steg upp runt halv11-tiden idag, åt ett paket döds-koppnudlar, de som är så sjukt starka så att mina ögon rinner, jag blir snorig och får hosta, inte dåligt för 10:- det. JFK är rena himmelriket, alla olika sorters nudlar, både döds och ickedöds, massa intressant godis, allt för sushimiddagen, ja, de har i stort sett allt. Upptäckte en supergod dryck där, pineapple cream soda, den är lätt kolsyrad och sticker till lite på tungan, för att citera Erik - Som fjällfil. Men den är sjukt god.

Vi drog in till staden igen. Iförd ett linne och ett par jeans trodde jag nästan att det skulle bli för varmt, men det började blåsa, för att sedan börja regna. Så, för en gångs skull var jag för lättklädd, var tillochmed tvungen att köpa ett nytt paraply, vet inte hur många gånger det hänt.

Vi bokade tid för att äta på en jättetrevlig restaurang vid sjutiden. Il forno da Pino. De hade så goda pizzor, vedugnsbakade, tog tillochmed hem en liten "doggybag", första gången jag ens frågat om det, då är maten bra ^^ Både jag och Shara var sugen på vin, så vi beställde en flaska vitt och delade på. Jag kan tillägga att vinet var det godaste jag någonsin smakat, men det verkar inte finnas på systembolaget.



Pizzan jag åt var då denna.

Valtellina
Tomat, mozzarella, bresaola (lufttorkad oxfilé), rucola,
skivad parmesan, olivolja, peppar



Nu skall jag sova, vem vet vad som händer under morgondagen?

No comments:

Post a Comment