Monday, August 3, 2009

Funderingar

Jag fick ångest igår natt över allt det här med att börja plugga. Kände/känner mig lite osäker och orolig över det hela. Men jag har ju alltid varit en person som oroar mig sjukligt mycket över vissa saker. Just nu är jag väl mest rädd över att det på något vis har blivit fel när jag sökte studiemedel, att jag knappat in fel antal veckor, även om jag kikat upp att 30 hp på heltid skall vara 20veckor. För att vara helt 100 måste jag dock ringa till Södertöns högskola imorgon för att se så att det blir rätt, så jag inte blir polisanmäld för att ha gett felaktiga uppgifter till Csn. Se, jag oroar mig sjukt mycket, jag vet mamma, jag borde inte ;)

Jag och Shara pratade om högskolestudier, uppsatser, gruppdiskussioner och allt möjligt, vilket lugnade ner mig en aning. Fast det första jag gör imorgon är att ringa Södertörn och checka så att allt står rätt till. Sedan tar jag bussen till Tullinge station, köper ett månadskort (även om det svider då 700:- försvinner och jag inte kommer ha kvar så mycket dineros att leva på nästa 2veckor), åker till Huddinge och skriver in mig på Ams här, så att jag kan lämna in nästa jobbgarantipapper och få pengar. Sedan måste jag gå ur jobbgarantin, få papper på det, skicka till Csn så de ser att jag inte kommer att ha inkomst från det samtidigt som jag får Csnstödet. Aah, för mycket saker som händer, jag kommer virra bort mig i allt.

Nu måste jag sova, och försöka att INTE tänka på allt, jag kan hursomhelst inte göra något åt det klockan ett på natten. God natt.

1 comment: