Friday, February 12, 2010

Dags för Vinterolympiaden.

Då var det dags för vinter-OS. Jag har aldrig varit direkt sportintresserad om man säger så, fotbollen i skolan var urtråkig, det bästa var när vi fick ha hinderbana och hoppa runt och stolla oss.
Jag kommer nog trots den sportmänniska som jag inte är kika lite på vinter-OS. Det är ju alpint, något som funnits där sedan jag var liten. Min storasyster åkte alpint när hon var yngre, vilket fick mig att åka lite när jag var yngre. Längesedan nu dock, vilket är tråkigt för det är riktigt trevligt. Mamma & syster min kikar väldigt ofta på alpint hemma, har koll på allt, expertkommentatorerna, hehe. Så det känns väldigt "hemma" på något sätt med alpint, längdskidor, backhoppningen, jag känner mig som hemma igen. Så snart är det dags, jag kommer ju inte följa det slaviskt, men nog kommer jag kika för all del.

1 comment:

  1. Vet du vad, jag skulle inte kunnat säga det bättre själv. Det känns hemma. Backhoppning är ju klassikern!

    Kram!

    ReplyDelete