Wednesday, September 9, 2009

No more work for me

Jag blev erbjuden ett jobb, som företagssäljare på Qall Telecom.
Man ringer till företag och skall sälja telefoniabbonemang.
Det verkade shysst på intervjun, men nej. Jag var där idag. första dagen, utbildning, provringa, massa information. Känns bara inte rätt, jag kan inte "pusha" på folk att köpa något som jag inte tror helt på, känns mest som att man irriterar folk. Sedan är jobbet provisionsbaserat, så säljer jag inget blir det inga pengar alls. Känns ovärt, för osäkert. Så jag skall ringa dit imorgon, tacka så mycket för chansen men snällt avböja, säga att det helt enkelt inte passar mig i nuläget, mycket pga provisionslönen.

Skall dock på 2 st andra intervjuer. En är på Viasat kvällstid, som säljare, men till skillnad från ovanstående ger detta mig en fast lön, vilket känns mycket tryggt. Då kan jag sova gott om natten med vetskapen att vi kan betala hyran. Det andra är för Compricer, ni har säkert sett reklamen. Jämförelsesida för provatekonomi (låter torrt, jag vet). Detta är dock kundtjänstjobb på heltid, fast lön. Tror att kundtjänst är något som personligen passar mig bättre.
Har även sökt ett till jobb via Uniflex, de söker kundtjänstmedarbetare OMGÅENDE, ja det stod med varsaler ;) Jag har erfarenheten, jag kan börja omgående, är väl inget att ens tänka över :D Nej men skämt åsido, det är ett jobb jag vill ha, så, I'm gonna get it.

På Söndag flyttar vi, blir grymt skönt. Lägenheten är jättefin, köket+badrummet är nyrenoverat, lyx. Finns bara en hiss som går till våning 14 dock, som just nu är ur funktion, hoppas den fungerar på Söndag då vi skall upp med en soffa.

Nu orkar jag inte skriva mer, så, godnatt.

No comments:

Post a Comment