Wednesday, August 12, 2009

Snusktunnelbana

I Tisdags träffade jag Ida inne vid centralen för en tur på stan och en fika. Hon skall också plugga här i Stockholm vilket är jätteroligt, vi har bara träffats ett par få gånger de senaste åren, men vi umgicks mycket som barn. Det blev mycket prat med fika och rundvandring. Vi skulle egentligen gå till ett ställe på söder som heter Blå lotus, men då det kom ett sjukt jobbigt regnoväder orkade vi inte oss ändå dit, varan ingen av oss ens varit där. Så vi tog första bästa fik vilket var Cozy, låg lite fint i ett hörn och såg inbjudande ut. En kopp kaffe och en toast med kyckling och halloumi, smakade mycket bra. Eller ja, kaffet var völ ingen höjdare, för 30kr hade jag förväntat mig något super, hehe. Var på väg att köpa en cola, tog med 25:- till kassan och tänkte "det borde gott och väl räcka", eller hur, där fick jag. En cola, 33cl, gick på 33kr! Helt sjukt, så jag tog ett gratis glas vatten istället. 33kr, pfft.

Det är kulturvecka här i Stockholm så vi gick runt på marknaden lite, fast vi måste ha missat den större delen av den, då vi bara såg typ 8stånd eller så, kändes lite fjuttigt. Jag köpte en sjukt rolig disktrasa, jag kunde inte hålla mig.



Fyndade även en fin kjol på Gina Tricot-rea för 29:-, lätt värt.

Imorgon skall jag följa med Errki in till staden för att hämta ut högtalare på webhallen, sen möter vi upp Johan och drar tillbaka och spelar brädisar, grymt.

No comments:

Post a Comment