Tuesday, March 8, 2011

Fettisdag.

Ja, idag är det fettisdagen, det betyder att man med gott samvete kan äta semlor.
Dock åts denna dags semla rätt & slätt som den var, det rätta sättet är ju egentligen att servera den som en hetvägg enligt mig. Så gjordes det alltid hemma hos mamma & pappa <3

Jag fick en söt krokus idag från folkpartiet, "Grattis på kvinnodagen" Men egentligen tycker de att jag är lika värdefull alla dagar om året.

Min nacke håller på ta död på mig snart, har haft nackspärr i 2-3 dagar, det börjar bli tröttsamt.
Nu har jag inhandlat tigerbalsam, i skrivande stund är detta redan applicerat och avger en brännande och kylande känsla, på samma gång? Det är otroligt skönt. Jag har ett stillasittande jobb, men jag sitter ständigt rak i ryggen, byter ställning och tar pausar för att röra på mig. Jag skall försöka bege mig till Ikea för att inhandla en bra nackkudde, egentligen vill jag ju ha en Tempurkudde, men det är på tok för dyrt. Förhoppningsvis försvinner nackspärren snart.

Vad mer? Jo, på Torsdag kväll åker jag till Oslo. Tar bussen 22.30 och är framme i Oslo 06.00 Fredag morgon, skall bli mysigt att åka buss över natten. Lär ju inte vara så otroligt härligt för nacken min dock, men jag får försöka hitta en acceptabel ställning. Skall bli så härligt att se syster Agneta & katterna. Kommer gosa ihjäl mig.

Nu skall jag äta kimchinudlar ( best noodles EVER, som allt ifrån Nong Shim )

















No comments:

Post a Comment