Friday, August 28, 2009

Kaos

Ja, det var ett tag sedan den senaste uppdateringen.

Nu har jag börjat plugga, Genusvetenskap på Södertörns högskola. Det har gått väldigt mycket upp och ner i min hjärna angående kursen. Ibland vill jag plugga och ibland inte.
För tillfället vill jag verkligen plugga vidare, boken jag läser "Från sapfo till cyborg" tar upp synen på kön & identitet genom alla år, från just sapfo, till cyborg. Från antiken till nu. Första föreläsningen missade jag pågrund av att jag fick världens jävligaste nackspärr, då menar jag världens värsta. Har fortfarande kvar lite av den men, den försvinner väl såsmånigom. Hade seminarium igår, vi är indelade i tre stycken seminariegruppen, och därefter tre st basgrupper med 5 personer i vardera. Skall dock vara glad över att jag har bra kurskamrater, har hunnit med att prata en del med dem så, jag lär nog trivas :)

Imorgon skall jag skriva på och skicka in kontrakten för vår lägenhet som vi får flytta in i den 7 e september, blev lite uppskjutet. Ah, skall bli så roligt! Kan knappt vänta. Jag och Erik får äntligen vårt eget lilla ställe, "vårt" ställe <3 Jo, ni kanske vill se en bild på huset vi skall bo i.

Där uppe, högst upp. det är skitnära till skolan (typ 5minuter) och precis vid centrum.
Sweet!

Så, that's it for now.

No comments:

Post a Comment